آخرین اخبار

13. شهريور 1396 - 13:55   |   کد مطلب: 299751
به بهانه پایان هفته دولت و کارمند/
سرک کشیدن در دنیای پر دغدغه کارمندان !
یک تحول است یک تغییر و یک وضعیت جدید. تغییری به‌سوی آرامش و پشت میزنشینی؛ اما حقوقشان کم است. کمتر از آن حدی که دخلشان را به خرجشان برساند و این بزرگ‌ترین مشکل آنهاست.

به گزارش الوند خبر، 30 سال از عمر زندگیت را باید صبح زود از خواب بلند شوی و راهی اداره شوی ، اداره ای که شاید هزاران جوان آرزوی پشت میزنشینش را داشته باشند اما برخلاف ادعای بسیاری از مردم، در کنار بعضی راحتی های این شغل یک سری دغدغه ها هم مسلما بیشتر نمایان می شود و بیشتر پی به دغدغه های آنها خواهیم برد.

 

کار کردن در یک محیط آرام و دوست داشتنی آرزوی اکثر افراد شاغل است و همیشه عده ای از وضعیت محیط اشتغال خود می نالند و احساس رضایت ندارند. با سرک کشیدن در ادارت به مناسبت هفته دولت و کارمند یک سری مشکلات بازگو شد...

 

ثبات امنیتی برای کارمندان قراردادی وجود ندارد

 

یکی از کارمندان ادارت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نحوه برخورد مدیریت با کارمندان به گونه ای است که همیشه احساس می کنیم در حال اخراج شدن هستیم. نگرش مدیریت ما برای بهبود وضعیت کار نیروها، سیستم تهدید است. ما مداوم تهدید می شویم که اگر خوب کار نکنیم اخراج می شویم. در نتیجه همه کارمندان با اجبار و ترس کار می کنند نه با اشتیاق و احساس مسئولیت.

 

وی گفت: نحوه ی برخورد مدیر با کارمندان مثل هم نیست و اکثراً تفاوت های زیادی بین نیروهای رسمی با سایر نیروهای شرکتی یا قراردادی وجود دارد.

 

 

 

 

حقوقی که از تورم جامانده است

 

حقوقم کفاف زندگی‌ام را نمی‌دهد. اجاره مسکن، هزینه دانشگاه فرزندان، هزینه‌های دارو و درمان، هزینه‌های خوردوخوراک و هزینه‌های دیگر. با این حقوق البته دیگر جایی برای هزینه‌های دیگر باقی نمی‌ماند. از قدیم نگران دوران بازنشستگی بودم.

 

اینها بخشی از صحبتهای کارمند 50 ساله یکی از ادرات است، کارمند بادلی پر، از حقوق کم و زندگی پرخرج. او را در اتاقش پشت میز می‌بینم و از مشکلاتش برای ما می‌گوید: مشکلات ما زیاد است و حقوق ما کم. به عبارتی همان حقوق معروف بخورونمیر را می‌گیریم.

 

نحوه ی برخورد ارباب رجوع

 

یکی دیگر از کارمندان که از شغل خود رضایت دارد می گوید: متاسفانه بسیاری از ارباب رجوع ها با اینکه چندین بار مقررات و قوانین ادارت برای آنها خوانده می شود اما فکر می کنند که در حقشان ظلم می شود در حالیکه ارباب رجوع و کارمند هر دو شهروند هستند و نسبت به هم مسئولیت دارند.

 

وی افزود: میزان درآمد، وجهه اجتماعی، امکان ارتقای شغلی، نحوه مدیریت در محل کار، عدم تبعیض و میزان آگاهی افراد از شغل خود از مهمترین عوامل ایجاد رضایت شغلی در افراد است.

 

تفاوت پرداختی بین دستگاه های مختلف بزرگترین دغدغه ی کارمندان است

 

یکی دیگر از کارمندان می گوید: تفاوت پرداختی بین دستگاه های مختلف بزرگترین دغدغه ی کارمندان است.

 

وی با بیان اینکه در بعضی از ادارات علاوه بر حقوق دریافتی خود کارانه و مبالغ دیگری را دریافت می کنند افزود: چرا این تفاوت بین دستگاه ها وجود دارد در حالیکه اکثر کارمندان به یک اندازه مشکل و گرفتاری کاری دارند.

 

 

وی ادامه داد: در پست های تخصصی اکثراً مشاهده می شود که از نیروهایی استفاده می کنند که فاقد مدارک تحصیلی مرتبط با شغل خود هستند و این باعث لطمه به بدنه ی سازمان خواهد شد.

 

کارمندان به مدیر نیاز دارند، نه یک دوست صمیمی

 

وی خاطر نشان کرد: هنوز خیلی‌ها به مدل هرمی رهبری استناد می‌کنند که در آن رئیس در نوک هرم قرار می‌گیرد و بقیه در رده‌های بعدی به او کمک می‌کنند. اما در واقع مدیریت درست مثل یک هرم وارونه است که کل سازمان به یک رهبر در پایین هرم، تکیه کرده‌اند. نمی‌توان از این واقعیت فرار کرد که مدیرعامل، نقش تنهایی دارد.

 

 

اگر مدیر زیاد با کارمندان دوست باشد در واقع به ما آسیب می‌زنند. رهبری یعنی دیگران را جلوی خودتان قرار دهید و این نیازمند انضباط، فداکاری و جرات است. اگر در مورد تک تک کارکنان و نیز کل تیم بهترین اقدام ممکن انجام شود، ممکن است باعث شود همه دوستش نداشته باشند، اما این درست‌ترین کار است؛ چون کارمندان به مدیر نیاز دارند، نه یک دوست صمیمی.

 

 

دیدگاه شما

باشگاه خبرنگاران
http://www.yjc.ir/fa/services/2